Kirjaudu:


Valitse kaupunki

Haluatko sykettä elämään?

Rekisteröidy tästä!

DT-Ainon iisi kesätreeni – ota homma haltuun!

Kirjoitettu: 3.7.2017 08:19


Kesäterveisiä ja ulkotreenejä


Heippa ja ihanaa kesää kaikki liikkujat! Monet varmasti viettävät kesän Kuopion ulkopuolella kesätöissä, ja niin myös mä vietän kesän Länsi-Suomessa, kaukana SYKETTÄ-kesätunneista. Nyt kesällä moni antaa keholleen aikaa levätä ja valmistautua syksyä varten, mutta treenejä ei kannata täysin unohtaa! Itse innostun kesällä aina juoksemaan enemmän kuin muina vuodenaikoina ja muutenkin ulkoilma houkuttaa enemmän kuin salilla hikoilu. Olen siis nähnyt hyväksi vaihtoehdoksi unohtaa kesäksi salilla raskailla painoilla puurtamisen ja tehdä lenkkien yhteydessä oman kehon painolla lihaskuntotreeniä.

Kokosin tähän vähän liikkeitä joita on helppo tehdä ulkona, vaikka leikkipuistossa penkkiä hyödyntäen. Monissa kaupungeissa, myös esimerkiksi Kuopiossa, on ulkokuntosaleja, jotka soveltuvat tosi hyvin kesätreeneihin. Itse teen usein lenkin päätteeksi kuntopiirin, jossa on muutama liike, joita toistan noin 10- 15 kertaa ja kolme kierrosta. Hyviä liikkeitä ovat esimerkiksi punnerrukset, lankutukset, kyykyt ja burbeet. Myös leuanvetotankoja saa hyvin hyödynnettyä kehonpainotreenissä! Liikkeitä kannattaa vaihdella, jotta treeneistä saa mukavan erilaisia. Vaihtelu virkistää!


Let’s do this!


Sain siskoni treenikaveriksi eräänä päivänä ja tehtiin yksinkertainen mutta hikinen jumppa penkkiä hyödyntäen. Kuvissa siskoni tekee treeniä, teimme noin 12 toistoa jokaista liikettä ja kolme kierrosta.


1 – Hyppy penkille


Ponnista tasajalkaa penkin päälle! Helppo mutta yllättävän hapokas liike, jolla saa sykkeet ylös 🙂


2 – Punnerrus


Pidä punnertaessa kroppa tiukkana, kuin lankkupidossa. Kapealla käsien asennolla saavat ojentajat kyytiä, leveällä rintalihakset.


3 – Bulgarialainen askelkyykky


Nosta toinen jalka penkin päälle ja kyykkää alas. Etujalan pitää olla aika pitkällä, että ala-asennossa polvi jää varpaiden päälle! Saat kivan lonkankoukistajavenytyksen kaupan päälle 🙂 Muista tehdä kummallakin jalalla!


4 – Dippi


Dipatessa kädet ovat vartalon sivulla ja kyynärpäät liikkuvat taaksepäin. Pidä hyvä ryhti! Jalat lähellä penkkiä on helpompi ja jalat suorana haastavampi.

Ei kun testaamaan!

Rentoa treenikesää toivottaen,

Aino





Kommentoi