Kirjaudu:


Valitse kaupunki

Haluatko sykettä elämään?

Rekisteröidy tästä!

Hauska omatoimitreeni Opistotiellä DT-Lotan ohjein!

Kirjoitettu: 2.2.2018 13:24


Tee sitä mitä itse tahdot!


Eikö just nyt nappaa mikään liikuntakalenterista löytyvä treeni, tai haluatko käyttää omaa mielikuvitusta ja luovuutta treenisi suunnitteluun? Varaa Opistotieltä tai Studentialta lohko käyttöösi ja päätä itse, mitä siellä tapahtuu! Dream Teamin Lotalla on sinulle erinomaisen hyviä ideoita sitä varten.


Iha itte


Puolapuut houkuttelevat temppuilemaan!

SYKETTÄ-liikuntakalenterissa on viikoittain varattavissa kymmeniä ja kymmeniä vapaita lohkoja Opistotieltä ja Studentialta. Minä varasin eräänä aamuna vapaan lohkon ja vedimme kaverini kanssa hauskan omatoimitreenin hyödyntäen erilaisia välineitä, joita Opistotien salilta löytyy. Tässäpä kooste treenistämme: ota vinkit talteen ja täydennä omilla treenikuvioillasi! Muistathan, että kaikilla vuorolla liikkuvilla pitää olla SYKETTÄ-tarra maksettuna.


Alkulämpät


Pujottelua

Olimme molemmat saaneet mukavan lämmön päälle jo kävellessämme Opistotielle, joten ennen treeniä avasimme vain kroppaa lisää käsien ja jalkojen pyörittelyllä ynnä muilla lämmittelyliikkeillä. Alkulämmittelyn voisi kuitenkin tehdä myös salin puolella vaikka kuntopyörällä tai soutulaitteella!


Koordinaatiota


Seuraavaksi harjoitimme kroppaa erilaisilla koordinaatioliikkeillä eli koordeilla, joita vedimme juosten salia päästä päähän. Liikkeinä oli muun muassa polvennostojuoksua, kanta-pakara-juoksua, ristiaskelia, sivulaukkaa, luisteluhyppyjä, karhunkävelyä, rapukävelyä, tasaloikkia ja kinkkausta. Ennen koordeja on kropan hyvä olla jo lämmennyt ja hereillä.  Koordit harjoittavat muun muassa nopeutta ja ketteryyttä!


Reaktiolähdöt ja muuta juoksua


Koordien jälkeen otimme koulustakin tuttuja reaktiolähtöjä, eli asetuimme eri asentoihin salin päähän, josta toinen lähetti ”hep” huudolla toisen juoksuun. Reaktiolähtöjen lisäksi juoksimme erilaisin tyylein pujottelujuoksua hyödyntäen rautasalilta avohyllyistä löytyviä ”tötsiä”. 


Tasapainotreeniä


Bosupallolla voi treenata tasapainoa

Kuntosalin puolelta löytyy tosiaan erilaisia välineitä, joita voi ottaa mukaan treeniin. Harjoitimme tasapainoa bosu-palloilla, jotka ovat kuin puolikkaita jumppapalloja. Bosujen päällä voi taiteilla yhdellä tai kahdella jalalla, tehdä kyykkyjä, harjoitella vaakaa tai mitä ikinä keksiikään. Kietaisemalla kuminauhan kaverin lantion ympäri voi toisen tasapainoa haastaa vielä enemmän!


Akrobatia ja temppuilu


 Loppuajan käytimme vapaaseen temppuiluun. Harjoittelimme päällä- ja käsilläseisontaa sekä kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä. Lapsekkaalla ja iloisella mielellä voi hetki vierähtää myös nopeasti puolapuilla tai jumppapallojen kanssa 🙂


Loppuverkat ja tavarat paikoilleen


Ennen tavaroiden poiskorjausta ehdimme myös tehdä kevyet loppuvenyttelyt. Tämän jälkeen kaikki tavarat on vietävä takaisin paikoilleen, jotta sali on valmiina seuraavien käyttöön, ja jotta salillakävijät löytävät kaipaamansa kuminauhat ja bosupallot!

Tällainen omatoimitreeni on ennen kaikkea hauskaa liikuntaa kaverin kanssa. Voitte vaikka vuorotellen keksiä tehtäviä liikkeitä ja haastaa toisianne kunnolla!

Joko varasit lohkon? Hep! Tee se nyt!

-DT-Lotta

Hyvä treeni, parempi mieli!

 


Ps. ai niin miten se lohko varataan?






Kommentoi